grammatisktkorrekt

Tales from the past. Stories of the future.

Mitt jobb är min oas.

Publicerad 2014-06-03 11:39:33 i Allmänt,

Om det ändå vore så väl. Man sitter bara konstant vid en dator, hämtar kaffe ibland. Säger hej och kollar vad kollegorna har för sig. Ringer ett par samtal. Går på olika värdelösa utbildningar. Jag var på en utbildning förra veckan där kursledaren var en väldigt märklig kvinna som tydligen hade pluggat till språkkonsult. Hon fick de andra att skratta samtidigt som hon höll masken. Hon körde sin svarta humor som en del av hennes föreläsning och jag satt där och höll på att dö.
 
Kursen kretsade kring text och hur du gör din text mer läsbar, attraktiv och mer förstående. Allt det där kan jag. Jag skriver i stort sett varje dag och har lärt mig lite vad som tilltalar folk och vad som inte gör det. När jag först fick höra om kursen så trodde jag att det handlade om kreativt skrivande kring fiktion - fan va fel jag hade. Istället frågade kursledaren vad vi brukar skriva om i jobbsammanhang. Hon pekade på mig och jag stammande fram "infoblad".
 
Milt besviken så lämnade jag kursen innan den var klar. Jag var så jävla förbannad över att jag hade ödslat tid på en så värdelös jävla föreläsning. I hopp om att jag faktiskt skulle gå därifrån något mer kunskapsberikad, så gick jag istället därifrån trött, grinig och besviken. I över en månad hade jag hoppats på den här kursen, och jag var så glad över att jag fått en plats. Men jag går nog inte på fler utbildningar genom jobbet. Fy fan vilket slöseri med tid.
 
_________________________________
 
Jag tänker mer och mer på mina planeringar för sommaren och hur de kommer att utspela sig. Jag funderar på att dra på Storsjöyran i Östersund för att se The Prodigy och sen ta mig vidare upp mot Pajala för att slutligen landa i Muodoslompolo. Jag hade en dröm härom kvällen att jag låg där i mitt tält och att en björn började äta på mig. Jag försökte skrämma bort den genom att skrika och vifta med min ena arm men den blev bara mer och mer aggressiv.
 
Man kanske borde ta med sig någon form av vapen om man ska upp dit, och inte bara myggmedel, utan en stor, köttig jävla kniv eller en pickadoll. Resan kommer gå på runt 2000:- och jag frågar mig själv om det ens är värt mödan. Det tar ju trots allt ett dygn dit, och ett dygn hem. Och när jag väl är där: vad fan gör jag då? Jag kan inte göra upp någon eld, jag kan knappt sätta upp ett tält. Men fan va gött det skulle vara att få känna på lite vildmark i sommar.
 
Blev ett tråkigt blogginlägg idag. Den här bloggen är egentligen en blogg för historier, noveller, bok-kapitel och annan lyrik. Men idag blev det vardagstrams. Lev med det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela